Geografia Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze szkoła ponadpodstawowa
Opis
Kluczowe parametry
- 25 zagadnień z podstawy programowej
- zakres podstawowy i rozszerzony (część doświadczeń z zakresu podstawowego z dodatkowymi treściami, część z rozszerzonego)
- atrakcyjne zasoby multimedialne – m.in.: filmy, animacje, wirtualne wycieczki, zdjęcia makro i mikroskopowe, symulacje, modele 3D, projektowanie doświadczeń, dodatkowe materiały do atrakcyjnej nauki z wykorzystaniem wirtualnej (VR) oraz rozszerzonej rzeczywistości (AR)
- 395 ekranów
- 592 ilustracji i zdjęć
- 10 filmów
- 4 animacje
- 19 modeli 3D
- 93 mapy
- 61 wykresów i diagramów
- 25 kart pracy w pdf
- każdy zestaw umożliwia przeprowadzanie angażujących lekcji stacjonarnych oraz zdalnych
- licencja bezterminowa
- program dla 3 nauczycieli i 90 uczniów (praca online + offline)
- szkoła ponadpodstawowa
- grafika w postaci interaktywnych map, diagramów i wykresów prezentująca zagadnienia z zakresu geografii społeczno-ekonomicznej Polski i świata,
- animacje i symulacje zjawisk i procesów fizyczno-geograficznych,
- ilustracje w grafice trójwymiarowej prezentujące m.in ciała niebieskie Układu Słonecznego,
- zadania wymagające wyciągania wniosków na podstawie analizy danych w postaci tabel, wykresów, map.
Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze to boagte zasoby dla pedagogów z pasją
WLP Geografia to kompleksowe materiały interaktywne do nauki geografii na etapie szkoły ponadpodstawowej. Każdy zestaw umożliwia przeprowadzanie angażujących lekcji stacjonarnych oraz zdalnych.
Materiały WLP powstały przy współpracy z dydaktykami i doświadczonymi nauczycielami. Wśród zasobów znajdują się przede wszystkim różnorodne doświadczenia, a także multimedialne i drukowalne karty pracy, filmy, symulacje oraz interaktywne testy dla uczniów. Programy WLP są bardzo łatwe w użyciu, a praca z nimi możliwa jest na praktycznie dowolnym sprzęcie – komputerze, laptopie, tablecie, tablicy i monitorze interaktywnym.
Zasoby rozwijają myślenie krytyczne u uczniów, kompetencje społeczne (praca grupowa) i cyfrowe, uczą metody naukowej – zadawania pytań, formułowania hipotez, wyciągania wniosków, a także zbierania i analizowania danych. Materiały WLP są także doskonałym rozwiązaniem do zajęć metodą odwróconej klasy czy lekcji hybrydowych jako materiał wspomagający doświadczenia.
- Mapy i ich wykorzystanie
- Ruch obrotowy Ziemi i strefy czasowe
- Ciała niebieskie Układu Słonecznego
- Wyznaczanie współrzędnych geograficznych w oparciu o obserwacje astronomiczne
- Księżyc – satelita Ziemi
- Prognozowanie pogody na podstawie map synoptycznych i zdjęć satelitarnych
- Klimaty na Ziemi
- Typy jezior
- Plutonizm i wulkanizm
- Analiza profilu geologicznego
- Wietrzenie
- Czynniki rzeźbotwórcze
- Skały i minerały
- Gleba i jej rodzaje
- Piętrowe zróżnicowanie roślinności
- Strefy roślinne na Ziemi
- Analiza wskaźników rozwoju społeczno-gospodarczego
- Demografia
- Źródła energii
- Rola turystyki w gospodarce światowej
- Choroby świata
- Krajobrazy Polski
- Zróżnicowanie społeczno-kulturowe Polski
- Przemysł zaawansowanych technologii w Polsce
- Zanieczyszczenia wód Morza Bałtyckiego
Wypróbuj wersję demonstracyjną programu tutaj.
Zobacz jak to działa!
Warto wybrać Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze
Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze stanowią doskonałą pomoc i zabezpieczenie na wypadek zamknięcia szkół – nauczyciel może nie tylko współdzielić ekran i realizować wirtualne eksperymenty z uczniami, wpływając na ich zainteresowanie, lecz także wysyłać im zadania przy pomocy platformy Dzwonek.pl.
W przypadku szkół pracujących stacjonarnie materiały stanowią doskonałe urozmaicenie lekcji, przyciągają uwagę uczniów i angażują ich do nauki, rozwijając przy tym kompetencje cyfrowe i społeczne. Takie materiały jak: symulacje, wirtualne wycieczki czy sekcja żaby mogą dzięki WLP z łatwością zagościć w salach lekcyjnych każdej szkoły ponadpodstawowej!
Programy z serii WLP są nieocenioną pomocą dla nauczyciela przy omawianiu nawet najtrudniejszych zagadnień z podstawy programowej. Materiały zostały dobrane tak, aby odpowiedzieć na potrzeby zarówno nauczycieli, jak i współczesnych uczniów.
Najważniejsze zalety programów Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze:
- są oparte o pracę metodą naukową,
- wspomagają samodzielne myślenie uczniów oraz ich aktywizację przez pracę grupową,
- nauka poprzez wyciąganie wniosków na podstawie doświadczeń,
- materiały zapoznają uczniów ze sprzętem laboratoryjnym,
- łączą wiedzę teoretyczną z doświadczeniami i symulacjami,
- satysfakcja ucznia po samodzielnej lekcji doświadczalnej.
Nauczyciel może prezentować i omawiać materiały na tablicy interaktywnej, wyświetlaczu multimedialnym czy monitorze i na bieżąco omawiać je z uczniami. Młodzież może jednocześnie pracować na kartach pracy (notując wnioski z doświadczeń) lub rozwiązywać testy związane z tematem, przy wykorzystaniu bezpłatnej platformy Dzwonek.pl. Dzięki temu nauczyciel otrzyma automatyczny raport dotyczący wyników całej klasy, jak i szczegółowe podsumowanie postępów każdego z uczniów indywidualnie. Materiały rozwijają kompetencje twórcze (np. projektowanie doświadczeń) i wpływają na rozwój kreatywności – tylko od nauczyciela zależy, jaki model pracy z WLP wybierze.