Fizyka Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze szkoła ponadpodstawowa
Opis
Kluczowe parametry
- 25 zagadnień z podstawy programowej
- zakres podstawowy i rozszerzony (część doświadczeń z zakresu podstawowego z dodatkowymi treściami, część z rozszerzonego)
- atrakcyjne zasoby multimedialne – m.in.: filmy, animacje, wirtualne wycieczki, zdjęcia makro i mikroskopowe, symulacje, modele 3D, projektowanie doświadczeń, dodatkowe materiały do atrakcyjnej nauki z wykorzystaniem wirtualnej (VR) oraz rozszerzonej rzeczywistości (AR)
- 289 ekranów
- 365 ilustracji i zdjęć
- 8 filmów
- 59 animacji
- 7 modeli 3D
- 25 kart pracy w pdf
- każdy zestaw umożliwia przeprowadzanie angażujących lekcji stacjonarnych oraz zdalnych
- licencja bezterminowa
- program dla 3 nauczycieli i 90 uczniów (praca online + offline)
- szkoła ponadpodstawowa
- możliwość przeprowadzania pomiarów w symulowanych doświadczeniach odpowiadających rzeczywistym warunkom,
- obróbka wyników pomiarów uwzględniająca analizę niepewności pomiarowych,
- symulacje zjawisk fizycznych, oparte o parametry zmierzone podczas prawdziwych doświadczeń,
- karty obserwacji online umożliwiające uczniom obróbkę i prezentację wyników pomiarów w formie tabel, szkiców i wykresów oraz notowanie obserwacji i wniosków.
Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze to boagte zasoby dla pedagogów z pasją
WLP Fizyka to kompleksowe materiały interaktywne do nauki fizyki na etapie szkoły ponadpodstawowej. Każdy zestaw umożliwia przeprowadzanie angażujących lekcji stacjonarnych oraz zdalnych.
Materiały WLP powstały przy współpracy z dydaktykami i doświadczonymi nauczycielami. Wśród zasobów znajdują się przede wszystkim różnorodne doświadczenia, a także multimedialne i drukowalne karty pracy, filmy, symulacje oraz interaktywne testy dla uczniów. Programy WLP są bardzo łatwe w użyciu, a praca z nimi możliwa jest na praktycznie dowolnym sprzęcie – komputerze, laptopie, tablecie, tablicy i monitorze interaktywnym.
Zasoby rozwijają myślenie krytyczne u uczniów, kompetencje społeczne (praca grupowa) i cyfrowe, uczą metody naukowej – zadawania pytań, formułowania hipotez, wyciągania wniosków, a także zbierania i analizowania danych. Materiały WLP są także doskonałym rozwiązaniem do zajęć metodą odwróconej klasy czy lekcji hybrydowych jako materiał wspomagający doświadczenia.
- Druga zasada dynamiki
- Ruch po okręgu
- Wyznaczanie wartości współczynnika tarcia statycznego
- Siła wyporu
- Moment siły
- Charakterystyka ciał niebieskich Układu Słonecznego
- Własności wahadła matematycznego. Wyznaczanie wartości przyspieszenia ziemskiego
- Praca, moc, energia
- Wyznaczanie ciepła właściwego ciała stałego
- Temperatura podczas przemian fazowych
- Silniki cieplne
- Kondensator
- Pierwsze prawo Kirchhoffa
- Od czego zależy opór elektryczny przewodnika
- Badanie charakterystyki prądowo-napięciowej opornika i żarówki.
- Wyznaczanie SEM i oporu wewnętrznego
- Dioda w obwodzie elektrycznym
- Domowa sieć elektryczna
- Ruch ładunku w polu magnetycznym
- Pole magnetyczne wytwarzane przez poruszające się ładunki
- Transformator
- Wyznaczanie współczynnika załamania światła
- Siatka dyfrakcyjna
- Polaryzacja światła
- Rozpad izotopu promieniotwórczego
Wypróbuj wersję demonstracyjną programu tutaj.
Zobacz jak to działa!
Warto wybrać Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze
Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze stanowią doskonałą pomoc i zabezpieczenie na wypadek zamknięcia szkół – nauczyciel może nie tylko współdzielić ekran i realizować wirtualne eksperymenty z uczniami, wpływając na ich zainteresowanie, lecz także wysyłać im zadania przy pomocy platformy Dzwonek.pl.
W przypadku szkół pracujących stacjonarnie materiały stanowią doskonałe urozmaicenie lekcji, przyciągają uwagę uczniów i angażują ich do nauki, rozwijając przy tym kompetencje cyfrowe i społeczne. Takie materiały jak: symulacje, wirtualne wycieczki czy sekcja żaby mogą dzięki WLP z łatwością zagościć w salach lekcyjnych każdej szkoły ponadpodstawowej!
Programy z serii WLP są nieocenioną pomocą dla nauczyciela przy omawianiu nawet najtrudniejszych zagadnień z podstawy programowej. Materiały zostały dobrane tak, aby odpowiedzieć na potrzeby zarówno nauczycieli, jak i współczesnych uczniów.
Najważniejsze zalety programów Wirtualne Laboratoria Przyrodnicze:
- są oparte o pracę metodą naukową,
- wspomagają samodzielne myślenie uczniów oraz ich aktywizację przez pracę grupową,
- nauka poprzez wyciąganie wniosków na podstawie doświadczeń,
- materiały zapoznają uczniów ze sprzętem laboratoryjnym,
- łączą wiedzę teoretyczną z doświadczeniami i symulacjami,
- satysfakcja ucznia po samodzielnej lekcji doświadczalnej.
Nauczyciel może prezentować i omawiać materiały na tablicy interaktywnej, wyświetlaczu multimedialnym czy monitorze i na bieżąco omawiać je z uczniami. Młodzież może jednocześnie pracować na kartach pracy (notując wnioski z doświadczeń) lub rozwiązywać testy związane z tematem, przy wykorzystaniu bezpłatnej platformy Dzwonek.pl. Dzięki temu nauczyciel otrzyma automatyczny raport dotyczący wyników całej klasy, jak i szczegółowe podsumowanie postępów każdego z uczniów indywidualnie. Materiały rozwijają kompetencje twórcze (np. projektowanie doświadczeń) i wpływają na rozwój kreatywności – tylko od nauczyciela zależy, jaki model pracy z WLP wybierze.