Eduterapeutica Lux Specjalne Potrzeby Edukacyjne 1-3
Opis
Kluczowe parametry
- zestaw przygotowany jest adekwatnie do trudności uczniów ze SPE z dysleksją, dysgrafią, dysortografią i dyskalkulią
- 330 ćwiczeń multimedialnych
- 209 kart pracy w wersji drukowanej i elektronicznej
- grę stolikową Figu-miku
- grę wielkoformatową Pajacyk
- poradnik metodyczny z instrukcją obsługi programu
- Licencja otwarta - nieograniczona ilość użytkowników i urządzeń
- szkolenie online z obsługi programu oraz wsparcie merytoryczne i serwisowe - GRATIS
- grupa wiekowa 7-10 lat
To pakiet pomagający wychowawcom oraz specjalistom radzić sobie z problemami uczniów w wieku 7-10 lat przejawiającymi ryzyko dysleksji lub dyskalkulii. Karty pracy i pomoce dydaktyczne zostały opracowane w taki sposób, żeby mogły być zastosowane w całej klasie z korzyścią dla wszystkich uczniów. Pakiet uwzględnienia indywidualne predyspozycje i możliwości uczniów, ale mogą być też stosowane na grupowych lub indywidualnych zajęciach wyrównawczych i kompensacyjno-rewalidacyjnych.
Pomoce to gry służące m.in. do rozwijania:
- analizy i syntezy wzrokowej,
- analizy i syntezy słuchowej,
- pamięci i orientacji w przestrzeni,
- porównywania długości i wielkości,
- myślenia operacyjnego,
- umiejętności językowych,
- motoryki oraz koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
- koncentracji i umiejętności społecznych.
FIGU-MIKU
Pomoc i urozmaicenie zajęć przede wszystkim indywidualnych, jak i grupowych z dziećmi od 5 do 11 lat. Szczególnie przydaje się w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji ze specyficznymi problemami w nauce.
Gra bez wątpienia rozwija analizę i syntezę wzrokową i słuchową, orientację przestrzenną (także w obrębie własnego ciała).
Podczas gry uczniowie nabywają umiejętności: poszukiwania, planowania, odpowiedzialności, refleksyjnego spojrzenia na własną pracę. Gra pozwala usprawnić grafomotorykę i koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową. Dzięki zaangażowaniu w proces twórczy dzieci wzbogacają umiejętności społeczne, językowe, myślenie operacyjne, pamięć i koncentrację uwagi. Dzięki wielu możliwym wariantom każdy z graczy znajdzie coś, w czym jest dobry, a odniesione sukcesy pozwolą stać się bardziej pewnymi siebie. W dołączonej instrukcji zamieszczono kilkanaście przykładowych wariantów gry. Kolorowe figury można wykorzystać także do stworzenia własnych wariacji – w zależności od potrzeb i możliwości uczniów.
Gra składa się z 72 kartonowych kolorowych elementów. 4 kart dla nauczyciela i 5 kart pracy dla uczniów oraz dwóch instrukcji obrazkowych.
PAJACYK
Pomoc do zajęć grupowych z dziećmi w wieku od 3 do 12 lat. Niewątpliwie przydaje się w pracy z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji ze specyficznymi problemami w nauce. Pajacyk pomaga w usprawnianiu motoryki i koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, a nauka poprzez ruch i zabawę służy nie tylko kinestetykom. Grę z pewnością można stosować jako ćwiczenie śródlekcyjne. Rozładowuje emocje, nadaje się również jako wypełnienie wolnego czasu uczniów, którzy szybciej od innych skończyli wykonywanie zadań w ławkach. Podczas gry dzieci rozwijają analizę i syntezę wzrokową i słuchową. Ćwiczą orientację przestrzenną (także w obrębie własnego ciała), nabywają też umiejętność planowania. Z kolei nauczanie i zabawy na konkretach jeszcze bardziej pozwalają uczniom łatwiej przyswoić umiejętności matematyczne, polonistyczne i muzyczne. Do Pajacyka dołączono instrukcję, w której zawarto kilkanaście różnych pomysłów na to, jak tę wielkoformatową grę można wykorzystać w pracy z uczniami.
Zobacz jak to działa!
Wypróbuj wersję demo tutaj.
Oferujemy więcej
|